Από τις παραπάνω εικόνες, επιλέγουμε τις 3, 8 και 9 (με τη σειρά εμφάνισής τους).
Φωτογραφικό πορτρέτο:http://pandektis.ekt.gr/pandektis/handle/10442/58467
Γελοιογραφία: http://pandektis.ekt.gr/pandektis/handle/10442/58395
Ζωγραφικό σχέδιο: http://pandektis.ekt.gr/pandektis/handle/10442/62936
Η φωτογραφία του Κ. Π. Καβάφη, που επιλέξαμε, είναι από τις τελευταίες του. Τραβήχτηκε από τον Κυριάκο Παγώνη στο εργαστήριο του Μιχαήλ Τόμπρου λίγο πριν από τον θάνατο του ποιητή. Ο Καβάφης παρουσιάζεται εμφανώς καταπονημένος, κάτι που συνδέεται με την
τραχειοτομία στην οποία είχε μόλις υποβληθεί (εικόνα 3: http://pandektis.ekt.gr/pandektis/handle/10442/58467).
Η φωτογραφία αυτή φαίνεται να ενέπνευσε αργότερα τον Νίκο Εγγονόπουλο, ο οποίος φιλοτέχνησε μια προσωπογραφία του ποιητή (εικόνα 8: http://pandektis.ekt.gr/pandektis/handle/10442/62936).
Το κοινό των δύο πορτρέτων αφορά την ενδυμασία του Καβάφη (μαντίλι και σακάκι), αλλά και την κλίση του σώματος. Ωστόσο, ο φωτογραφικός ρεαλισμός του πορτρέτου του Παγώνη υποσκάπτεται από τη χρήση της βυζαντινής τεχνοτροπίας από τον ζωγράφο. Θα
μπορούσε κανείς να πει ότι ο Καβάφης εδώ μοιάζει περισσότερο με Βυζαντινό άγιο, παρά με τον εαυτό του. Λαμβάνοντας υπόψη τη μαθητεία του Εγγονόπουλου στον Κόντογλου και την υιοθέτηση βυζαντινών στοιχείων σε κάποια από τα έργα του, μπορεί κανείς
να κατανοήσει καλύτερα τους όρους δημιουργίας του συγκεκριμένου πορτρέτου.
Τέλος, το σκίτσο του Κώστα Καλημέρη (εικόνα 9: http://pandektis.ekt.gr/pandektis/handle/10442/58395) φέρει μάλλον γελοιογραφικά χαρακτηριστικά, αφού αποδίδει
τη μορφή του ποιητή ελαφρώς παραμορφωμένη. Θα μπορούσε να συγκριθεί με τις γελοιογραφίες του Καβάφη, αλλά και με τα σχέδια του Σόφο, που φέρουν επίσης ορισμένα χαρακτηριστικά γελοιογραφικού τύπου.