ΜΑΘΗΜΑ 4 - ΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΟΡΤΡΕΤΑ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ
Δραστηριότητα 2
Έχοντας
εξοικειωθεί με τη συλλογή φωτογραφιών
του Αρχείου Καβάφη, μεταβείτε στον
ιστότοπο του Μορφωτικού Ιδρύματος
Εθνικής Τραπέζης, όπου μπορείτε να δείτε
ένα δείγμα φωτογραφιών από το Φωτογραφικό
αρχείο Γιώργου Σεφέρη,
εδώ:
https://www.miet.gr/collections/seferis-photographic-archive/.
Εντοπίστε βασικές διαφορές με το
φωτογραφικό αρχείο του Καβάφη σε σχέση
με το θέμα και τις συνθήκες λήψεις των
φωτογραφιών. Για την απάντησή σας, θα
πρέπει να λάβετε υπόψη πως ο Σεφέρης
υπήρξε ερασιτέχνης φωτογράφος, ενώ,
λόγω της υπηρεσιακής ιδιότητας του
διπλωμάτη, ταξίδεψε πολύ στη διάρκεια
της ζωής του.
Το δείγμα εικόνων από το Φωτογραφικό αρχείο Γιώργου Σεφέρη στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης περιλαμβάνει κυρίως φωτογραφίες σε εξωτερικούς χώρους. Ο Σεφέρης φωτογραφίζει τοπία και ανθρώπους στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Παρομοίως, και ο ίδιος
φωτογραφίζεται σε εξωτερικούς χώρους. Οι πόζες είναι ενίοτε σκηνοθετημένες, αλλά λιγότερο επιμελημένες σε σύγκριση με τις φωτογραφίες της συλλογής του αρχείου Καβάφη. Παρότι πρόκειται για δείγμα φωτογραφιών, και όχι για το σύνολο του Φωτογραφικού
αρχείου Σεφέρη, μπορεί κανείς να διαπιστώσει μια σειρά από διαφορές και να τις συσχετίσει με ποικίλους παράγοντες, που ανάγονται στα ατομικά χαρακτηριστικά του βίου του ποιητή, αλλά και στην εποχή. Ο Σεφέρης είναι μεταγενέστερος του Καβάφη, ταξιδεύει
πολύ, σε αντίθεση με τον Αλεξανδρινό, έχει μαζί του φορητή κάμερα και μπορεί να αποτυπώσει σκηνές ή στιγμιότυπα σε εξωτερικό χώρο και να αιχμαλωτίσει γεγονότα που δεν υπόκεινται στις συμβάσεις της φωτογραφίας του στούντιο. Συνεπώς, οι διαφορές ανάμεσα
στα δύο φωτογραφικά αρχεία οφείλονται σε παραμέτρους βιογραφικές, τεχνολογικές, αλλά και πολιτισμικές.
Τελευταία τροποποίηση: Friday, 2 December 2022, 11:31 AM